- D34dly
- Supernova
- 7337
- 19 May 2009, 19:32
- Car: Nissan Silvia (S13)
- D34dly
- 807
- 16 Feb 2010, 22:01
- Patrick
- Supernova
- 7337
- 19 May 2009, 19:32
- Car: Nissan Silvia (S13)
- Casejunkie
- 223
- 22 Nov 2010, 14:27
- Anu
- Wangan Warrior
- 6035
- 19 May 2009, 19:19
- peter de beus
- 52
- 22 Nov 2010, 20:11
- D34dly
- 807
- 16 Feb 2010, 22:01
- Anu
- Wangan Warrior
- 6035
- 19 May 2009, 19:19
- peter de beus
- 52
- Nivek
- Wangan Warrior
- 2898
- 31 Aug 2010, 17:41
- Car: Mazda RX7 (FC3S)
- peter de beus
- 52
- Nivek
- Wangan Warrior
- 2898
- 31 Aug 2010, 17:41
- Car: Mazda RX7 (FC3S)
- Noud
- Wangan Warrior
- 7735
- 05 May 2009, 16:19
- peter de beus
- 52
- Noud
- Wangan Warrior
- 7735
- 05 May 2009, 16:19
- peter de beus
- 52
- Turboruud
- 19
- 02 Dec 2010, 20:21
- Kapitein Iglo
- Turboruud
- 19
- 02 Dec 2010, 20:21
- Kapitein Iglo
Ben laatst nog wezen kijken bij deze bank..
Is een erg nette bank..
1 van de weinige die op de assen gaan..
AWD gaat niet.. vriend van mij zijn Subaru werd op straat gedaan door Steve uit Engeland (FC Tuning)
Hij had op de bank ook 2 auto's uit Denemarken gedaan en een Belg.. allemaal drifters
Deze Steve komt 17 Juli weer naar Nederland wat auto's af stellen..
Misschien leuk om te gaan kijken??
Ik zal wel gaan kijken is leuk om te zien
en gaat hard 
Deze jongens van DP Enginering zijn inderdaad erg druk met veel verschillende auto's..
Is een erg nette bank..
1 van de weinige die op de assen gaan..
AWD gaat niet.. vriend van mij zijn Subaru werd op straat gedaan door Steve uit Engeland (FC Tuning)
Hij had op de bank ook 2 auto's uit Denemarken gedaan en een Belg.. allemaal drifters

Deze Steve komt 17 Juli weer naar Nederland wat auto's af stellen..
Misschien leuk om te gaan kijken??
Ik zal wel gaan kijken is leuk om te zien

Deze jongens van DP Enginering zijn inderdaad erg druk met veel verschillende auto's..
Klopt het is alleen een rwd bank.
Die mapping sessies voor sxoc zijn vaker geweest ja.
Ik ben zelf al een x wezen kijken, opzich wel leuk om te zien maar na een half uurtje heb je het ook wel weer gezien. je ziet namelijk niet echt veel dervan
Die mapping sessies voor sxoc zijn vaker geweest ja.
Ik ben zelf al een x wezen kijken, opzich wel leuk om te zien maar na een half uurtje heb je het ook wel weer gezien. je ziet namelijk niet echt veel dervan

rwd bank waarom geen fwd bank dan ?:P
Jah ligt er aan of ze nog voor op de straat gaan rijden met de auto's.. want dat gaat er wel hard aan toe hoor moet ik zeggen..
Jah ligt er aan of ze nog voor op de straat gaan rijden met de auto's.. want dat gaat er wel hard aan toe hoor moet ik zeggen..
die bank bij hun is voor 2 wiel aanedreven auto's...
zo dan
zo dan

Nürburgring count: 20
Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.
Ja dat gaan ze doen maar geloof niet daar voor de deur hoor en het is maar 1 auto te gelijk. Ik ben der geloof ik meer als een uur geweest maar der gebeurde weinig..

Weet toevallig iemand een goede Dyno bank voor een FWD auto? (het liefst in de buurt van Breda)
Ik heb alleen ervaring met de bank van DP, die zitten in Nijmegen, maar dat is wel een hele goede, Ze hebben een koel installatie die tot minimaal 120 km/h wind kan simuleren, en het is een Hub-dyno, recthstreeks op je naven, dus geen last van slippende wielen
.

Skippy wrote:"The Wangan Warrior formerly known as Mr. Positive Camber."
alleen geeft ie wel heel enthousiast aan, ik heb daar 100pk meer als bij verhoeven

Dus eigenlijk heb je 600pk of 800pk ligt er aan hoe je het bekijktpeter de beus wrote:alleen geeft ie wel heel enthousiast aan, ik heb daar 100pk meer als bij verhoeven

Eerlijk nog nooit gehoord dat deze bank van DP af wijkt..
Dit omdat half europa naar Nijmegen komt om hier op de bank te gaan en zijn auto laat afstellen door Steve

Last edited by D34dly on 25 Nov 2010, 16:20, edited 1 time in total.
Ik weet ook niet hoe het zit met een 4wd auto op een 2wd bank? Misschien een verschil in het berekenen van het verlies op de aandrijflijn of zo?
100 pk verschil is toch behoorlijk.
100 pk verschil is toch behoorlijk.

Skippy wrote:"The Wangan Warrior formerly known as Mr. Positive Camber."
nee het verschil in 2 of 4wd heb ik dan mee gerekend.
die van JD engineering scheelde bijna niks met die van Verhoeven, die van moritz in amsterdam week daar heel iets naar boven vanaf, en die van dp dat daar weer een stukje boven.
maargoed blijft altijk gokken waar het in zit, zoiezo heb je veel minder verlies als je op de hubs meet, dit zijn nog geen echt wiel pk's en zo geven zij het wel aan.
maargoed dat zijn weer van die dingen waar je eindeloos over kan discuseren, ik zie ook liever een getal met een 8 er in dan een 7 hahahah om te mappen maakt het niet uit wat de dyno als maximum vermogen aangeeft, als je maar kan zien of het hoger of lager word als je iets veranderd
maak me er verder ook niet zo druk om hoor, ik zou er ook gewoon lekker heen gaan, je kan mooi steady meten zonder wheelspin en je hebt een goede koeling, cijfertjes zijn maar cijfertjes, op het circuit of op de strip zie je vanzelf wel welke auto sneller is, daar is het belangrijker HOE het vormogen er uit komt.. niet hoeveel
goed er zijn 80.000 factoren die meespelen hoeveel vermogen een motor afgeeft, heb even gegoogled om jullie er een beetje een duidelijker beeld van te geven. (voor mensen die zin hebben in een beetje lees voer)
hier laten ze ook duideiljk het verschil zien tussen motor, wiel en Hub pk's!
http://www.pumaracing.co.uk/POWER3.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
die van JD engineering scheelde bijna niks met die van Verhoeven, die van moritz in amsterdam week daar heel iets naar boven vanaf, en die van dp dat daar weer een stukje boven.
maargoed blijft altijk gokken waar het in zit, zoiezo heb je veel minder verlies als je op de hubs meet, dit zijn nog geen echt wiel pk's en zo geven zij het wel aan.
maargoed dat zijn weer van die dingen waar je eindeloos over kan discuseren, ik zie ook liever een getal met een 8 er in dan een 7 hahahah om te mappen maakt het niet uit wat de dyno als maximum vermogen aangeeft, als je maar kan zien of het hoger of lager word als je iets veranderd

maak me er verder ook niet zo druk om hoor, ik zou er ook gewoon lekker heen gaan, je kan mooi steady meten zonder wheelspin en je hebt een goede koeling, cijfertjes zijn maar cijfertjes, op het circuit of op de strip zie je vanzelf wel welke auto sneller is, daar is het belangrijker HOE het vormogen er uit komt.. niet hoeveel

goed er zijn 80.000 factoren die meespelen hoeveel vermogen een motor afgeeft, heb even gegoogled om jullie er een beetje een duidelijker beeld van te geven. (voor mensen die zin hebben in een beetje lees voer)
hier laten ze ook duideiljk het verschil zien tussen motor, wiel en Hub pk's!
http://www.pumaracing.co.uk/POWER3.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik dacht dat dat bij een r32 gemakkelijk ging. Peter kan hier meer over vertellen denk ikRen0W wrote:Ik meende dat ik dat ergens had gelezen, dat ze dat zo deden ...

Terug naar de dyno,
Ik lees nog wel eens verhalen waaruit ik het idee krijg alsof mensen denken dat op de hub de beste banken zijn. Waarom is dit als ik vragen mag? Met andere woorden, wat zijn de argumenten?
Een voordeel wat ik hier voor het eerst lees is dat de wielen niet gaan slippen maar dan moet je of veel vermogen hebben, of hij zit niet goed vast gesnoerd of de rollen zijn glad. En verder is het compact en mobiel.
Naar mijn mening is er 1 bank die goed is, en dat is eentje die versnelling / vertraging meet in plaats van de vele die je ziet die testen tot hoe ver ze de rollen af kunnen remmen. Weet niet of die hub dyno dat ook doet?
Verhoeven heeft idd ook een hele goede bank. Deze is permanent 4wd, bij een 2wd auto draaien dus alsnog alle wielen. Hier word eerst alles geijkt voor de meting begint, en de bank is goed voor auto's met een verschillende wielbasis.
Verhoeven heeft overigens ook een wind kanon

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)
De bank van verhoeven is echt de beste in nederland die ik ken... 4wd, permanent, perfecte koeling.
GOED geijkt!!
want het ALLER grootste probleem, (nouja eigenlijk alleen als je het vermogen wilt zien is het een probleem) is bij de meeste banken hoe het systeem is geijkt, en hoe word gecalibreerd voor de run... daar hangt ALLES uiteindelijk van af.. als jij tegen die bank zegt dat een X kracht 1000pk is of bij de zeflde waarde zegt dat het 200pk is, dat scherm laat wel zien wat jij intypt hoor... zo gaat het ook met berglandschappen, van die mooie zaagtanden wat ze dan een ''dip'' noemen, die kun je zo glad of heuvelig maken als je zelf wilt.... net hoe de bank instelt...
Belangrijk is dus dat er iemand met de bank werkt die weet waar ie mee bezig is.
maar zoals ik al zij, voor het afstellen van een auto maakt het allemaal NIKS uit wat voor waardes je meet.
over de skyline, een R32 kun je gewoon de zekering er uit trekken, is ie volledig 2wd
R33 en R34 kan je beter op een 4wd bank meten, maar dan wel 1 met een vaste verbinding van voor naar achter, als de bank denkt dat de auto slipt, omdat de rollen verschillen in snelheid gaat ie vermogen van voor naar achter en weer naar voor gooien en dat pakt niet zo goed uit als die bijna stil staan terwijl je achterwielen al 200kmph gaan.... dan kun je je transferbox een kilometer verder opzoeken
GOED geijkt!!
want het ALLER grootste probleem, (nouja eigenlijk alleen als je het vermogen wilt zien is het een probleem) is bij de meeste banken hoe het systeem is geijkt, en hoe word gecalibreerd voor de run... daar hangt ALLES uiteindelijk van af.. als jij tegen die bank zegt dat een X kracht 1000pk is of bij de zeflde waarde zegt dat het 200pk is, dat scherm laat wel zien wat jij intypt hoor... zo gaat het ook met berglandschappen, van die mooie zaagtanden wat ze dan een ''dip'' noemen, die kun je zo glad of heuvelig maken als je zelf wilt.... net hoe de bank instelt...
Belangrijk is dus dat er iemand met de bank werkt die weet waar ie mee bezig is.
maar zoals ik al zij, voor het afstellen van een auto maakt het allemaal NIKS uit wat voor waardes je meet.
over de skyline, een R32 kun je gewoon de zekering er uit trekken, is ie volledig 2wd
R33 en R34 kan je beter op een 4wd bank meten, maar dan wel 1 met een vaste verbinding van voor naar achter, als de bank denkt dat de auto slipt, omdat de rollen verschillen in snelheid gaat ie vermogen van voor naar achter en weer naar voor gooien en dat pakt niet zo goed uit als die bijna stil staan terwijl je achterwielen al 200kmph gaan.... dan kun je je transferbox een kilometer verder opzoeken

ook een mooi iets van verhoeven, die testen in de 2e of 3e versnelling afhankelijk van de snelheid waar ze op uit komen.
Ook weer iets waar goed over na gedacht is.
Ook weer iets waar goed over na gedacht is.

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)
Is dat zeker? Voor zover ik weet gaat er dan 75% vermogen naar de achterwielen en 25% naar de voorwielen. Een zekering eruit trekken kan er toch nooit voor zorgen dat een diff gewoon niet meer werkt?peter de beus wrote:over de skyline, een R32 kun je gewoon de zekering er uit trekken, is ie volledig 2wd
Nürburgring count: 35Nivek wrote:ach meid
neehoor de transferbox van een R32 heeft GEEN voorspanning, zolang je er geen oliedruk op zet doet ie niks..en heb je geen 4 wiel aandrijving, door de zekering van de 4wd er uit te trekken word de pomp niet bediend en doet je 4 wiel aandrijving het dus ook niet...
Bij een 33/34 heeft de transferbox ietsjes voorspanning waardoor hij altijd iets aangrijpt, (hebben ze gedaan voor de snellere reactie en beter overal controle van de auto) deze kun je dus niet uit zetten waardoor hij nooit op een 2wd bank kan, of je moet de assen er uit halen en dat soort dingen..
ook uitkijken met de auto slepen met de voorwielen los (doen ze vaak bij de anwb) dan gaat de transferbox kapot....
ik heb een schakelaar in m'n auto, op de drag stip verbreek ik de zekering even met de schakelaar om de banden op te warmen, dan als ik stil sta zet ik hem weer om, en dan pakt hij vanzelf weer 4wd , werkt perfect!
Bij een 33/34 heeft de transferbox ietsjes voorspanning waardoor hij altijd iets aangrijpt, (hebben ze gedaan voor de snellere reactie en beter overal controle van de auto) deze kun je dus niet uit zetten waardoor hij nooit op een 2wd bank kan, of je moet de assen er uit halen en dat soort dingen..
ook uitkijken met de auto slepen met de voorwielen los (doen ze vaak bij de anwb) dan gaat de transferbox kapot....
ik heb een schakelaar in m'n auto, op de drag stip verbreek ik de zekering even met de schakelaar om de banden op te warmen, dan als ik stil sta zet ik hem weer om, en dan pakt hij vanzelf weer 4wd , werkt perfect!
Ohhhh, het beste van 2 werelden. Vet, dat wist ik niet.
Nürburgring count: 35Nivek wrote:ach meid
voor de 33/34 kun je een grid dancer kopen, deze belazerd de computer door de voorspanning die hij continu heeft er af te halen

Is op zich wel raar want de meeste jongens hebben hier net iets minder als bij verhoeven....peter de beus wrote:alleen geeft ie wel heel enthousiast aan, ik heb daar 100pk meer als bij verhoeven
Als er een bank is die te vertrouwen is dan is het deze bank wel.... Dave en Pieter ken ik al jaren en zijn via de 205 hobby uitgegroeid tot dit bedrijf.
4wd bank is gewoon zoveel gigantisch veel duurder dat het niet rendabel is om die gelijk aan te schaffen.
Jongens hebben ondertussen al aardig wat leuke projecten weg gezet en timmeren lekker aan de weg.
Denk dat kwa bank en koeling deze en de bank van verhoeven wel in de Top3 van nederland staan....
Verhoeven is ook goed te vertrouwen kwa readouts

Voor contact kan je beter bellen dan mailen, ze zijn maar met zijn 2en en hebben het altijd druk
Uhh, dan hebben we het niet over Marc Verhoeven van EMS tuning, maar over Verhoeven uit Harskamp, toch?
Is der nog een andere verhoeven dan??? owja die EMS lutser die wat met zijn gtech loopt te rommelen om je sub zogenaamd perfect af te stellen op de weg

Ja, die ja 
Ik heb trouwens al een geïnteresseerde voor mijn ECUtek ECU, dus er zijn gelukkig nog mensen die er in trappen

Ik heb trouwens al een geïnteresseerde voor mijn ECUtek ECU, dus er zijn gelukkig nog mensen die er in trappen