- Robin260z
- Patrick
- Robin260z
- 612
- 12 May 2011, 23:48
- Nivek
- Wangan Warrior
- 2898
- 31 Aug 2010, 17:41
- Car: Mazda RX7 (FC3S)
- Supernova
- 7337
- 19 May 2009, 19:32
- Car: Nissan Silvia (S13)
- PeeSx
- 4500
- 10 Jul 2009, 10:01
- Kay
- Wangan Warrior
- Nivek
- Wangan Warrior
- 2898
- Supernova
- 7337
- 19 May 2009, 19:32
- Car: Nissan Silvia (S13)
- Luminous Flux
- 2888
- 22 Apr 2010, 23:20
- Nivek
- Wangan Warrior
- 2898
Ik heb nog niet veel gelezen hier maar wel al paar keer de term tyre stretchen voorbij zien komen.
Ik heb die site ook al bekeken met daarop alle combinaties met fotos en heb besloten dat ik mijn banden op mijn nieuwe velgen ook getrokken wil hebben.
Nu is alleen de vraag waar ik dit kan laten doen? Moet toch op een speciale manier neem ik aan?
Ik woon in Rosmalen dus ongeveer in de buurt van waar de meeste forumleden wonen neem ik aan.
Wie kan mij een tip geven of adres?
Ik krijg binnekort 9j en 9,5 velgen en wil daarop 215/40/17 hebben en 225/40/17 hebben.
Ik heb die site ook al bekeken met daarop alle combinaties met fotos en heb besloten dat ik mijn banden op mijn nieuwe velgen ook getrokken wil hebben.
Nu is alleen de vraag waar ik dit kan laten doen? Moet toch op een speciale manier neem ik aan?
Ik woon in Rosmalen dus ongeveer in de buurt van waar de meeste forumleden wonen neem ik aan.
Wie kan mij een tip geven of adres?
Ik krijg binnekort 9j en 9,5 velgen en wil daarop 215/40/17 hebben en 225/40/17 hebben.
dat kun je ok zelf doen
band er op leggen, remmenreiniger er op spuiten, vlammetje erbij
en hij springt er op (misschien een keer tegen de band aan trappen ofzo geloof ik..
en dan gewoon op druk pompen
ohja.. een emmerwater of tuinslang voor de zekerheid er bij leggen

band er op leggen, remmenreiniger er op spuiten, vlammetje erbij
en hij springt er op (misschien een keer tegen de band aan trappen ofzo geloof ik..
en dan gewoon op druk pompen

ohja.. een emmerwater of tuinslang voor de zekerheid er bij leggen

Nürburgring count: 20
Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.
ja dat heb ik wel eens gezien op youtube.
Maar hoe gaat het normaal in zn werk?
iemand die het weet?
Maar hoe gaat het normaal in zn werk?
iemand die het weet?
Het gaat gewoon het zelfde in zijn werk als een normale band. Op het moment dat je het bandje er omheen gedraaid hebt zit ie nog niet lucht dicht afgesloten met de velg rand. Op het moment dat je hem op pomp en hij is al redelijk lucht dicht dan komt het gewoon onder druk te staan en knalt het rubber over de zitting heen in de velg rand.
Echter bij een te smalle band, wat jij dus wilt, is het mogelijk dat de hiel niet voldoende tegen de velg aan sluit waardoor het niet mogelijk is om hem op te pompen en hem van zelf op zijn plek te laten schieten omdat er te veel lucht langs op lekt. Je moet dus van buitenaf een grote hoeveelheid lucht in een keer hebben zodat dit wel gaat.
Dit kan door de manier van patrick, maar soms zie je ook lucht ketels met een pijp er op. Ketel op druk, pijp tegen de wang van de band aan op de velg gericht en dan kraan in een keer open.
Echter bij een te smalle band, wat jij dus wilt, is het mogelijk dat de hiel niet voldoende tegen de velg aan sluit waardoor het niet mogelijk is om hem op te pompen en hem van zelf op zijn plek te laten schieten omdat er te veel lucht langs op lekt. Je moet dus van buitenaf een grote hoeveelheid lucht in een keer hebben zodat dit wel gaat.
Dit kan door de manier van patrick, maar soms zie je ook lucht ketels met een pijp er op. Ketel op druk, pijp tegen de wang van de band aan op de velg gericht en dan kraan in een keer open.

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)
De meeste forumleden wonen in het zuiden des lands helaas... Een fatsoenlijke bandenboer kan dat voor je doen. Gewoon vragen of ze banden kunnen stretchen, kijken ze je heel vragend aan weet je al genoeg 
Maar ik heb samen met Peter weleens zelf banden gestreched.
- Band om de velg
- Compressor derop voor de lucht
- Streepje remmenreiniger tussen de band en de velg spuiten
- Lucht erin blazen
- Remmenreiniger aansteken en als het nodig is even tegen de band aanschoppen.
Als het goed is moet de band nu om de rand poppen en heb je je band gestreched

Maar ik heb samen met Peter weleens zelf banden gestreched.
- Band om de velg
- Compressor derop voor de lucht
- Streepje remmenreiniger tussen de band en de velg spuiten
- Lucht erin blazen
- Remmenreiniger aansteken en als het nodig is even tegen de band aanschoppen.
Als het goed is moet de band nu om de rand poppen en heb je je band gestreched

Wil het best voor je doen. Die maten moeten er makkelijk omheen passen. Als je een bedrijf zoekt dan kan ik je 1 naam geven, BandPlus in veghel.
Lelijk paars rothok
Waarom doet iedereen altijd zo moeilijk over stretchen
.
Ik leg de band erom, leg het zooitje op de grond, spuit er wat brandbare shit in, steek het aan, BAM.
Beste wat je kunt doen is je binnenventiel eruit laten, zodat de band zich weer kan volzuigen met lucht, anders trekt ie em vanzelf weer eraf. En dan gewoon rustig oppompen.

Ik leg de band erom, leg het zooitje op de grond, spuit er wat brandbare shit in, steek het aan, BAM.
Beste wat je kunt doen is je binnenventiel eruit laten, zodat de band zich weer kan volzuigen met lucht, anders trekt ie em vanzelf weer eraf. En dan gewoon rustig oppompen.
1983 Toyota Carina TA60
handig om zo'n mooie velg van binnenuit vast te klemmen.

Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)
Handig dat daar plastice kapjes op zitten

En helemaal handig dat de achter/binnenzijde niet echt boeit
zolang de face, dish en lip er maar niet onder lijden

jaa maar toch, het blijft een velg beschadiging 
En ik zag ze zo snel neit zitten die kapjes, hoe ik ze wel ken is dat dat kusntof aan de binnen kant zit zodat je hem op de velg rand pak zonder beschadiging

En ik zag ze zo snel neit zitten die kapjes, hoe ik ze wel ken is dat dat kusntof aan de binnen kant zit zodat je hem op de velg rand pak zonder beschadiging