- Alex
- Supernova
- 7337
- 19 May 2009, 19:32
- Car: Nissan Silvia (S13)
- Alex
- Kevink
- 999
- 12 Mar 2010, 15:58
- Car: Subaru Impreza WRX
- Anu
- Wangan Warrior
- 6035
- 19 May 2009, 19:19
- Kapitein Iglo
- Supernova
- 7337
- merijndj
- 855
- 24 Jul 2009, 21:53
- Alex
- Supernova
- 7337
- Anu
- Wangan Warrior
- 6035
- Alex
- Supernova
- 7337
- Casejunkie
- 223
- 22 Nov 2010, 14:27
- Kay
- Wangan Warrior
- Casejunkie
- 223
- 22 Nov 2010, 14:27
- Kay
- Wangan Warrior
- Anu
- Wangan Warrior
- 6035
- D34dly
- 807
- 16 Feb 2010, 22:01
Qua siliconenslangen & -koppelingen gebruiken we/ik over het algemeen wat er bij de desbetreffende intercooler/filter/whatever geleverd wordt, of we kopen wat goedkope slangen via eBay ofzo. Nu gaan die meegeleverde slangen een eeuwigheid mee, maar de eBay rommel scheurt vaak al binnen een paar maanden of zelfs direct als je een slangklem iets te hard aandraait.
Nu zit ik voor een projectje aan mijn eigen auto eens te kijken wat ik kan kopen. Ik heb 2 koppelstukjes nodig met een aansluitdiameter van 57mm die niet al te lang zijn, en daar is bizar veel keus in. Samco kennen we allemaal, maar voor zover ik weet moet je daarbij erg goed opletten met slangklemmen en het is ook duur. Nu kom ik ook zo links en rechts Silicon Hoses tegen, is dat een beetje prima spul? Ik lees er wel positieve ervaringen over, maar hoe houd het zich op de wat langere termijn? Wat zijn nu dingen waar ik op moet letten bij het aanschaffen van slangen?
Nu zit ik voor een projectje aan mijn eigen auto eens te kijken wat ik kan kopen. Ik heb 2 koppelstukjes nodig met een aansluitdiameter van 57mm die niet al te lang zijn, en daar is bizar veel keus in. Samco kennen we allemaal, maar voor zover ik weet moet je daarbij erg goed opletten met slangklemmen en het is ook duur. Nu kom ik ook zo links en rechts Silicon Hoses tegen, is dat een beetje prima spul? Ik lees er wel positieve ervaringen over, maar hoe houd het zich op de wat langere termijn? Wat zijn nu dingen waar ik op moet letten bij het aanschaffen van slangen?
Ik heb zelf nog steeds de originele silliconen koppelingen van mijn autobahn intercooler set en dat houdt het al 2 jaar zonder problemen vol dus wat mij betreft prima spul 
Levert Biesheuvel alleen Samco? Want die hebben genoeg spul op voorraad wat dat betreft.

Levert Biesheuvel alleen Samco? Want die hebben genoeg spul op voorraad wat dat betreft.

Da's mijn ervaring dus ook.Supernova wrote:Ik heb zelf nog steeds de originele silliconen koppelingen van mijn autobahn intercooler set en dat houdt het al 2 jaar zonder problemen vol dus wat mij betreft prima spul

Geen idee, maar Silicon Hoses is beduidend goedkoper dan Samco (bijna de helft) en Samco is alleen in lelijk blauw te krijgen terwijl ik zwart of rood wil.Levert Biesheuvel alleen Samco? Want die hebben genoeg spul op voorraad wat dat betreft.

Biesheuvel heeft JUIST Silicon Hoses en in het blauw hebben ze zowat alles op voorraad maar alles is ook in zwart te verkrijgen, moet alleen wel besteld worden.
Over het algemeen levert Biesheuvel vooral spul van goede kwaliteit, (en geen cheap ass ebay crap
), maar ik heb zelf geen ervaring met silicon Hoses, ik gebruik ook nog altijd de koppelstukken die bij de autobahn intercooler zaten, ook zonder problemen overigens, heb ook radiatorslangen van A'bahn, zijn ook nog altijd prima
.

Skippy wrote:"The Wangan Warrior formerly known as Mr. Positive Camber."
Ik gebruik ook al jaren Autobahn88 slangen voor vanalles en nog wat, en die dikke gevlochen slangen zijn kei goed. Ook gebruik ik veel restjes slang van verschillende merken om andere slangen en onderdelen te beschermen, en daar doen de AB slangen het ook heel goed.
Wat wel slecht is en waar ik wel erg veel verschil in merkte, waren de dunnen (vacuum)slangen die veel te dun en zacht waren van Autobahn en nu voor een veel stabilere turbo druk zorgen nu ze van Samco zijn.
Wat wel slecht is en waar ik wel erg veel verschil in merkte, waren de dunnen (vacuum)slangen die veel te dun en zacht waren van Autobahn en nu voor een veel stabilere turbo druk zorgen nu ze van Samco zijn.
Ik heb bij mijn turboswap silicone koppelstukken gekocht bij: http://www.viperperformance.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false; toen niet duur, snel verzonden & goede service + in verschillende kleuren te krijgen
Misschien tippie voor jouw?

Ik heb al mijn koppelingen en slangklemmen gewoon bij biesheuvel besteld... gewoon alles in blauw 
Heb gewoon de keuze gemaakt nieuw te kopen ipv gebruikte slangen te hergebruiken

Heb gewoon de keuze gemaakt nieuw te kopen ipv gebruikte slangen te hergebruiken

Nissan 200SX - S13 - CA18DET
Aan Autobahn88 had ik nog niet eens echt gedacht terwijl ik daar dus wel goeie ervaringen mee heb.
Ik heb nu een eBay verkoper gevonden die een 57mm-57mm koppelstuk met wastegate-aansluiting in het rood kan leveren voor ongeveer twee tientjes. Die wastegate aansluiting kan ik dan gebruiken voor de carterventilatie, want ik zit niet echt te wachten op nog ergens een catchcan oid en ventileren naar de open lucht lijkt me voor de APK niet echt handig. Bedankt voor de adviezen heren.

Dat ventileren in de open lucht word niet naar gekeken bij de APK hoor

inderdaad

Ah, ik meen ooit gelezen te hebben dat je niet naar de open lucht mocht. Ik ben wel benieuwd wat ik binnen ga krijgen qua t-stuk trouwens. Autobahn88 heeft voor zover ik kan vinden helemaal geen 57mm t-stukken, dus ik vermoed dat ik één of andere cheape Chinese namaak ga krijgen. Als dat zo is bestel ik wel een zwarte van Sillicon Hoses bij Biesheuvel.Supernova wrote:Dat ventileren in de open lucht word niet naar gekeken bij de APK hoor
Had je nog bij viperperf gekeken die ik je door gaf?

zonder het topic te willen kapen:
Heeft iemand ervaring met het zelf maken van intercoolerbuizen? (dus een stuk buis pakken en er een mooi randje op te zetten zodat de slang er niet makkelijk vanaf kan schieten?
Heeft iemand ervaring met het zelf maken van intercoolerbuizen? (dus een stuk buis pakken en er een mooi randje op te zetten zodat de slang er niet makkelijk vanaf kan schieten?
Ik heb wel eens een DIY gezien dat ze een tooltje maken van een ouwe griptang, een dikke ring, en een uitlaatklem.
[EDIT]
Zoiets dus,

Valt denk ik weinig over te zeggen, beetje knutselaar moet dit wel kunnen maken toch?
.
[EDIT]
Zoiets dus,

Valt denk ik weinig over te zeggen, beetje knutselaar moet dit wel kunnen maken toch?

1983 Toyota Carina TA60
Nice!
Daar zou ik wel eens meerdere foto's van willen zien. Maar brengt mij sowieso op ideeën.
Thanks.
Daar zou ik wel eens meerdere foto's van willen zien. Maar brengt mij sowieso op ideeën.
Thanks.
Hmmm, kan het zo snel niet vinden.
Kwam wel deze nog tegen:
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=58790
Ook wel te doen als je een draaibankje hebt, of iemand kent die er eentje heeft.
Of je moet creatief zijn met een slijptol
Kwam wel deze nog tegen:
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=58790
Ook wel te doen als je een draaibankje hebt, of iemand kent die er eentje heeft.
Of je moet creatief zijn met een slijptol

1983 Toyota Carina TA60
Ik weet nog dat dat topic met die griptang uit een opf ander jeep forum kwam, alleen welke :O

viewtopic.php?f=17&t=855" onclick="window.open(this.href);return false;