vraag betreft materiaalkeus Hitte isolatie

Discuss technical things regarding normal car parts etc here.
TJ_013
219
phpbb3styles ©
31 Dec 2009, 23:15

Post by TJ_013 »

Vraagje dus.

Ik moet een slang beschermen tegen hitte van buitenaf.
Nu zie ik regelmatig bij auto's met wat Performance mods, dat die dan een soort aluminium folie-achtig spul gebruiken om bijvoorbeeld remleidingen etc. te behoeden tegen de hitte.

Heeft iemand enig idee waar ik dit kan vinden, en welk spul ik er het best voor kan gebruiken.

( PS: het is bij mij niet van toepassing voor bescherming tegen mn motor temperaturen dus het hoeft geen 100-den graden tegen te houden. )

Bedankt.

Kapitein Iglo
7919
20 May 2009, 12:46
Car: Suzuki Wagon R+

Post by Kapitein Iglo »

Ik heb dat spul nog liggen op een rolletje... als het een klein stukje is kun je het wel komen halen (ik heb zelf ook nog een beetje nodig), maar anders moet je eens online zoeken op ebay. Heb het toen gekocht van Autobahn88.

TJ_013
219

Post by TJ_013 »

Tsja ik heb iets van 40 cm nodig ofzo in lengte.

Als je het echt kunt missen zou het tof zijn.
Maar anders bestel ik wel van dat spul, zal toch niet zo heel duur zijn lijkt me.

Heb het nodig om mijn climate control-temperatuur sensor-buis ( Wordfeud ) te isoleren.
Er wordt namelijk lucht uit mijn interieur gezogen zodat de climate control unit dit kan vergelijken met de ingestelde temperatuur, alleen die buis waar de lucht doorheen gaat ligt boven op mijn radio en wordt dus bij lange afstanden rijden verwarmt door de radio, waardoor ik bijna alleen koude lucht krijg.

de slang anders leggen is hij te kort voor, daarom wou ik dit proberen.

Kapitein Iglo
7919

Post by Kapitein Iglo »

40 cm in de lengte, of genoeg spul om 40cm buis in te wikkelen (een meter ofzo dus)?

TJ_013
219

Post by TJ_013 »

Ja sorry, zei het onduidelijk.

De buis is c.a 2CM in doorsnee en 40CM lang.
Zal dus inderdaad een flink stuk nodig hebben.

Ik bestel wel even op Egay.

In ieder geval bedankt voor het aanbod Johan!

Kapitein Iglo
7919

Post by Kapitein Iglo »

Sgooooed!

Rolo
1142
10 Feb 2010, 08:30

Post by Rolo »

Dit misschien?
http://www.biesheuvel.nl/store/product/ ... m_x_15_mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Bozu
151
04 Mar 2012, 21:45

Post by Bozu »

Heb pas hetzelfde gehad. Zelf ben ik erg te spreken over het spul van DEI Engineering. Heb een turbo blanket van hun en pas een heat shroud besteld welke nu onderweg is als het goed is.

Die heat shroud is te bestellen in verschillende diameters kan je open vouwen en dicht maken met klittenband.

Tot die tijd heb ik bij atec-tuning in Ridderkerk een hitte bestendige sleeve gekocht (van ik gok QSP) welke ik open heb moeten knippen en vervolgens met binddraad heb dicht gebonden. Die sleeve is van glasvezel gok ik en heeft een aluminium toplaag welke de hitte reflecteerd. Dit werkt ook dus misschien houd ik het zo en houd ik die heat shroud als spare.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Edit: Dit zijn o.a. hun producten; http://www.designengineering.com/catalo ... eering-inc" onclick="window.open(this.href);return false;
ADM AE86 Levin

Post Reply