- Opgedronken
- Ravens
- 853
- 28 Nov 2010, 19:18
- Kapitein Iglo
- Anu
- Wangan Warrior
- 6035
- 19 May 2009, 19:19
- Opgedronken
- 1767
- 16 Dec 2011, 16:28
- Anu
- Wangan Warrior
- 6035
- 19 May 2009, 19:19
- Texhnolith
- Wangan Warrior
- Opgedronken
- 1767
- Texhnolith
- Wangan Warrior
- Opgedronken
- 1767
- Opgedronken
- 1767
- Patrick
- The Doctor
- 541
- 14 Mar 2010, 23:40
- Opgedronken
- 1767
- The Doctor
- 541
- 14 Mar 2010, 23:40
- Kay
- Wangan Warrior
- Opgedronken
- 1767
- Kay
- Wangan Warrior
- Opgedronken
- 1767
- merijndj
- 855
- 24 Jul 2009, 21:53
- Opgedronken
- 1767
- Opgedronken
- 1767
Weet iemand of je bij een motorswap de auto nog goedgekeurd krijgt als je het oude frame weggooit en er een compleet buizenframe onder bouwt?
Mischien wel een erg dwaze vraag, maar ik zit weer eens met een idee in mijn hoofd en voor ik naar de RDW rijd wil ik eerst wat opinies
.
Het gaat zich erom of ik beter eerst de auto kan laten keuren met een andere motor en er dan daarna stiekem een buizenframe onder moet maken.
Mischien wel een erg dwaze vraag, maar ik zit weer eens met een idee in mijn hoofd en voor ik naar de RDW rijd wil ik eerst wat opinies

Het gaat zich erom of ik beter eerst de auto kan laten keuren met een andere motor en er dan daarna stiekem een buizenframe onder moet maken.
Volgens mij moet je dan met de buizenframe naar lelystad, voor de uitgebreide keurring..
Wat bedoel je precies met "frame"? De complete body? Of alleen de subframes? Of het frame van een Spartamet?
Mja, ik denk dat je met een buizenframe inderdaad in een wat zwaardere keuring terecht komt, je veranderd in principe de hele auto zo, geen of andere kreukelzones etc.

Skippy wrote:"The Wangan Warrior formerly known as Mr. Positive Camber."
Het gaat zich om een auto met losse body en frame. Het standaard frame is een simpel en roestgevoelig geval met twee langsbalken en wat verstevigingen ertussen waar je de body op laat zakken.
mijn idee was om dan de kreukelzones te behouden, maar de rest te vervangen. Het is nog niet echt een concreet idee, maar gewoon puur hypothetisch gezien.
mijn idee was om dan de kreukelzones te behouden, maar de rest te vervangen. Het is nog niet echt een concreet idee, maar gewoon puur hypothetisch gezien.
Misschien eens bellen met de RDW wat zij ervan zeggen?

Skippy wrote:"The Wangan Warrior formerly known as Mr. Positive Camber."
beste is gewoon het RDW bellen of hun site goed doorlezen.
Grote kans dat je idd de keuring krijgt als zijnde zelfbouw project en dus flink kan gaan lappen
Grote kans dat je idd de keuring krijgt als zijnde zelfbouw project en dus flink kan gaan lappen

Mwah kgeloof dat die keuringen bij elkaar nog niet eens aan de duizend euro uitkomen. RDW bellen heeft niet zoveel zin ze kunnen je telefonisch toch zelden wat nuttigs vertellen.
Ik moet er denk ik gewoon (weer
)een keertje langsgaan.
Ik moet er denk ik gewoon (weer

Bellen heeft zeker wel zin. Heb ik ook gedaan toen ik vragen had over mijn S15 en de motorswap. Ik werd gewoon doorverbonden met een van de keurings mensen die me toen gewoon uitlegde hoe en wat.
Hmm blijkbaar heb ik toendertijd gewoon een domme werknemer eraan gekregen, het ging namelijk ookover een motorswap.
De beste man hield ten stelligste vol dat dit nooit goedgekeurd ging worden, zelfs al zou ik ermee naar Lelystad gaan
.
De beste man hield ten stelligste vol dat dit nooit goedgekeurd ging worden, zelfs al zou ik ermee naar Lelystad gaan

Dit is trouwens het frame in kwestie, als er al kreukelzones inzitten is dit het blik van de carrosserie.

wat is dat geweest?
Nürburgring count: 20
Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.
als het een los frame is, kun je met de body die erop staat doen wat je wilt volgens mij.
Maar het is juist het frame wat ik wil verbouwen
.

doh, ik zie het nu ja..
Maar, waarom vervangen? Een buizenframe is net zo roestgevoelig/lastig te repareren als een standaard chassis.
Als je het 1x goed fixt en behandeld houdt ie het weer een hele lange tijd vol.
Maar, waarom vervangen? Een buizenframe is net zo roestgevoelig/lastig te repareren als een standaard chassis.
Als je het 1x goed fixt en behandeld houdt ie het weer een hele lange tijd vol.
Meestal staat bij dat soort auto's het chassisnummer ook op de chassisbalken, dus zou je evengoed naar de rdw moeten gaan om dat nummer erin te laten rammen (als je het officieel wilt doen).
1983 Toyota Carina TA60
Het uiterlijk van een truckje vind ik tof, niet de wegligging
. Nu is dit allemaal nog maar een vaag plan in mijn hoofd, maar uitzoeken kan geen kwaad.
Ik zat te denken aan een buizenframe met de body van de truck en een onafhankelijk geveerd onderstel met dubbele draagarmen.
Als je zo'n frame goed roestproof maakt is er kwa roest nog niet zoveel aan de hand, het standaard frame van die trucks staat erom bekend om extreem snel te roesten.
Het chassis nummer staat zowel in de cabine als op het chassis, maar waarschijnlijk zou ik de voorste delen van dat chassis waar het nummer in staat toch behouden als dit de kreukelzones zijn.

Ik zat te denken aan een buizenframe met de body van de truck en een onafhankelijk geveerd onderstel met dubbele draagarmen.
Als je zo'n frame goed roestproof maakt is er kwa roest nog niet zoveel aan de hand, het standaard frame van die trucks staat erom bekend om extreem snel te roesten.
Het chassis nummer staat zowel in de cabine als op het chassis, maar waarschijnlijk zou ik de voorste delen van dat chassis waar het nummer in staat toch behouden als dit de kreukelzones zijn.
Meh, zo'n ding moet je niet mee willen hoeken. Gewoon erbij nemen als daily, en dan dat rotte frame over de grond schuren en oplappen als het echt niet meer anders kan
.

1983 Toyota Carina TA60
Haha, ik ben een Miata gewend, ik wil altijd hoeken
.

Ik zou het niet doen, mijn vader heeft ook eens het chassis vervangen van zijn landrover uit 1972... maar toen die naar de RDW ging om het chassis nr in te laten slaan hebben ze papieren ingenomen en eisten ze om bevestiging dat het om een "orgineel" frame ging.
Oftewel we hebben nu een landrover staan met een splinternieuw verzonken chassis, zonder kenteken omdat RDW kereltje het papiertje waarop stond dat deze (letterlijk) chassis(en) tegenwoordig door landrover gebruikt worden om nieuwe auto's op te bouwen niet overtuigend genoeg vond.
ALS je het toch doet, tik dan het chassis nr lekker zelf in of buiten RDW om. En dan gewoon naar APK gaan
(of stukje met chassis nr uitslijpen en bij nieuwe chassis inlassen).
Oftewel we hebben nu een landrover staan met een splinternieuw verzonken chassis, zonder kenteken omdat RDW kereltje het papiertje waarop stond dat deze (letterlijk) chassis(en) tegenwoordig door landrover gebruikt worden om nieuwe auto's op te bouwen niet overtuigend genoeg vond.
ALS je het toch doet, tik dan het chassis nr lekker zelf in of buiten RDW om. En dan gewoon naar APK gaan

(of stukje met chassis nr uitslijpen en bij nieuwe chassis inlassen).
Nissan 200SX - S13 - CA18DET
Hmm dat laatste is natuurlijk wel op het randje, maar ik heb het ook eens met een brommer gedaan, al zullen ze daar minder snel moeilijk over doen dan over een barrel met een buizenframe
.
Dat met die Landrover vind ik toch wel vreemd, als je kan laten zien waar je het vandaan hebt zou dat toch geen probleem moeten zijn?
Bij Eenden (2CV
) wil het chassis nog wel eens doormidden breken, toen mijn moeder er een had is dat ding ook eens vervangen geworden voor een geupgrade frame.
Dat was weliswaar geen buizenframe, maar wel aftermarket en erg verschillend van het slappe standaard frame.
Die is toen met gemak goed gekeurd, waarbij de keurmeester zelfs zei dat ze dit eigenlijk bij alle eenden moesten doen omdat hij het standaard frame totaal niet meer courant vond.

Dat met die Landrover vind ik toch wel vreemd, als je kan laten zien waar je het vandaan hebt zou dat toch geen probleem moeten zijn?
Bij Eenden (2CV

Dat was weliswaar geen buizenframe, maar wel aftermarket en erg verschillend van het slappe standaard frame.
Die is toen met gemak goed gekeurd, waarbij de keurmeester zelfs zei dat ze dit eigenlijk bij alle eenden moesten doen omdat hij het standaard frame totaal niet meer courant vond.
Nou ik ben er uit. Een auto met een niet door de originele fabrikant vervaardigde dragende constructie krijgt een nieuwe identiteit.
Dat word dus als ik het slinks ga doen het volgende.
Auto kopen, motorswap, keuren RDW, de zooi uit elkaar trekken, zelf maken wat ik van plan ben, er volgens mijn gaffel over houden en gewoon naar het keuringsstation gaan en doen alsof ik van niks weet
.
Dat word dus als ik het slinks ga doen het volgende.
Auto kopen, motorswap, keuren RDW, de zooi uit elkaar trekken, zelf maken wat ik van plan ben, er volgens mijn gaffel over houden en gewoon naar het keuringsstation gaan en doen alsof ik van niks weet