- sunny1600
- Kay
- Wangan Warrior
- merijndj
- 855
- 24 Jul 2009, 21:53
- Opgedronken
- 1767
- 16 Dec 2011, 16:28
- Location: Tegelen!
- Supernova
- 7337
- 19 May 2009, 19:32
- Car: Nissan Silvia (S13)
- Location: Nijmegen
- Texhnolith
- Wangan Warrior
- Opgedronken
- 1767
- 16 Dec 2011, 16:28
- Location: Tegelen!
- merijndj
- 855
- 24 Jul 2009, 21:53
- Supernova
- 7337
- 19 May 2009, 19:32
- Car: Nissan Silvia (S13)
- Location: Nijmegen
- Leander
- 892
- 06 Dec 2011, 20:27
- Car: Mazda RX7 (FC3S)
- Location: Hilvarenbeek
- Colinissan
- Supernova
- 7337
- 19 May 2009, 19:32
- Car: Nissan Silvia (S13)
- Location: Nijmegen
- Colinissan
- Supernova
- 7337
- 19 May 2009, 19:32
- Car: Nissan Silvia (S13)
- Location: Nijmegen
- Colinissan
- Patrick
- Laurens PNut
- Alex
- Kapitein Iglo
- Kay
- Wangan Warrior
- Patrick
- timmahhh
- 308
- 22 May 2011, 12:04
- Car: Nissan Silvia (S13)
- Location: heel europa
Nu ik een schroefset heb gekocht voor de S12 wil ik deze ook zo lang mogelijk in goede conditie houden.
Nu is mijn vraag (en ik heb gezocht met de zoekknop). Hoe onderhoud je de schroefset? Ik lees wel eens iets over teflonspray zodat het niet gaat roesten?
Wat doen jullie/gebruiken jullie om je schroefset goed te houden?
gr
Mark
Nu is mijn vraag (en ik heb gezocht met de zoekknop). Hoe onderhoud je de schroefset? Ik lees wel eens iets over teflonspray zodat het niet gaat roesten?
Wat doen jullie/gebruiken jullie om je schroefset goed te houden?
gr
Mark
Nordschleife lap counter
2009: 4
2010: 24
2011: 11
2012: 11
2013: 5
2014: 2
Tracks driven: Nordschleife - Donington Park - Zandvoort - Castle Combe
2009: 4
2010: 24
2011: 11
2012: 11
2013: 5
2014: 2
Tracks driven: Nordschleife - Donington Park - Zandvoort - Castle Combe
Ik doe altijd de schroefdraad inwikkelen met tape. Teflonspray is leuk, maar er blijft wel vuil in plakken. Als je tape gebruikt, haal je het eraf als je em gaat verstellen, nieuw laagje erop, en het is weer goed. Goed zorgen dat je ook de naden naar de ringen toe meepakt, en dan moet het spul wel gangbaar blijven lijkt me.
1983 Toyota Carina TA60
ik doe ook tape, maar met een ty-wrap om het eindje vast te houden.
Nissan 200SX - S13 - CA18DET
Geen slecht idee. Ik was ze nu gewoon regelmatig en ze zien er nog als nieuw uit, maarja ze zijn dan ook zo goed als nieuw
.

Maar dan kun je als nog corrosie krijgen binnen in het schroefdraad zoals ik had bij mijn K-sport set....Opgedronken wrote:Geen slecht idee. Ik was ze nu gewoon regelmatig en ze zien er nog als nieuw uit, maarja ze zijn dan ook zo goed als nieuw.

Mijne had kay idd met tape gedaan, nu 2+ jaar verder en zien er uit als nieuw

Doe je dan de complete schroefdraad met tape of alleen de stukken waar de ringen op rusten?
ik heb alleen alle overgebleven (kale dus) schroefdraad ingetaped.
Nissan 200SX - S13 - CA18DET
Je kan alles doen maar het meest essentiële is de ringen afdekken zodat er geen water tussen komtOpgedronken wrote:Doe je dan de complete schroefdraad met tape of alleen de stukken waar de ringen op rusten?


wat voor tape kun je dan het beste gebruiken? pvc tape?
das nog es even een goed idee.
zaterdag komt die van mij eronder, denk dat ik ook wel alles ga aftapen dan.
maar als je wilt gaan verstellen en je haalt het tape eraf, is het dan niet een en al kleffe bende?
zaterdag komt die van mij eronder, denk dat ik ook wel alles ga aftapen dan.
maar als je wilt gaan verstellen en je haalt het tape eraf, is het dan niet een en al kleffe bende?
Nissan Juke 1.6 Turbo (Daily) & Nissan Primera P11 SR20VE (tracktool)
Met goede isolatie tape heb je dat probleem niet


en wat is goede isolatie tape? of laat ik het anders vragen, waar verkrijgbaar?Supernova wrote:Met goede isolatie tape heb je dat probleem niet
ik had altijd van die hobby bobby gamma tape of die van Tessa voor audio gebeuren.
maar dat begon toch plakkerig te worden na een warme zomer. Nu gebruik ik zelf vulcaniserende tape of krimpkousen, dus heb geen idee wat een beetje goede isolatie tape is
Nissan Juke 1.6 Turbo (Daily) & Nissan Primera P11 SR20VE (tracktool)
Scotch van 3M verkrijgbaar bij de gamma / praxis of HPX tape verkrijgbaar bij auto speciaal zaken


top, gaan we maar es halen dan
Nissan Juke 1.6 Turbo (Daily) & Nissan Primera P11 SR20VE (tracktool)
Ik heb er bij mij gewoon isolatie tape omheen zitten die wij op 't werk hebben liggen..
Die is van het merk colorplast (dacht ik) en dat werkt opzich best goed
Die is van het merk colorplast (dacht ik) en dat werkt opzich best goed

Nürburgring count: 20
Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.
Die BC Racing heeft een coating waardoor je al die grappen niet hoeft uit te halen, het is geen blank staal wat kan oxideren.
Voor je gaat stellen na een tijd ff met een doek alles schoonmaken en het zou zo weer moeten werken.
Voor je gaat stellen na een tijd ff met een doek alles schoonmaken en het zou zo weer moeten werken.
NCN Mooiste auto 2009
"Elke bocht is een krom recht stuk"
Nordschleife lapcounter: +/- 103 / 2369 KM / 9m17s schadevrij
Zandvoort snelste tijd: 2:15:038
Time Attack Semi Pro finale: 7e
"Elke bocht is een krom recht stuk"
Nordschleife lapcounter: +/- 103 / 2369 KM / 9m17s schadevrij
Zandvoort snelste tijd: 2:15:038
Time Attack Semi Pro finale: 7e
Ik heb BC Racing en ook daar komt er fijn stof en zand in de schroefdraad waardoor het toch nog vast gaat zitten. Ik heb de boel achter omwikkeld met tape (zelf gemonteerd) en dat is nog prima verstelbaar. De veerpoten voor zijn gemonteerd door de leverancier en die zitten na 40dkm toch wel goed vast en eigenlijk moeten die eronder weg om ze los te krijgen. Zo'n rolletje tape kost de wereld niet, €1,95 voor twee rolletjes oid, dus ik zou het lekker intapen.
Hahahahahaahahahah, ik denk dat je Coroplast bedoelt. Dat is een tape fabrikant. Als je googled op Colorplast dan vind je een fabrikant van stoma'sPatrick wrote:Ik heb er bij mij gewoon isolatie tape omheen zitten die wij op 't werk hebben liggen..
Die is van het merk colorplast (dacht ik) en dat werkt opzich best goed

Het gaat ook niet zozeer om het oxideren, maar meer om het vuil wat ertussen gaat zitten. Het scheelt gewoon schoonmaakwerk voor het verstellen, je trekt de tape eraf, en de schroefdraad is clean.Laurens PNut wrote:Die BC Racing heeft een coating waardoor je al die grappen niet hoeft uit te halen, het is geen blank staal wat kan oxideren.
Voor je gaat stellen na een tijd ff met een doek alles schoonmaken en het zou zo weer moeten werken.
1983 Toyota Carina TA60
Kapitein Iglo wrote:Hahahahahaahahahah, ik denk dat je Coroplast bedoelt. Dat is een tape fabrikant. Als je googled op Colorplast dan vind je een fabrikant van stoma'sPatrick wrote:Ik heb er bij mij gewoon isolatie tape omheen zitten die wij op 't werk hebben liggen..
Die is van het merk colorplast (dacht ik) en dat werkt opzich best goed

Nürburgring count: 20
Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.
beetje wd40 en een poetsdoek doen wonderen....
een defect aan een s13 is niets meer dan een excuus voor een upgrade
geld moet rollen en dat gaat het best op 4 wielen
geld moet rollen en dat gaat het best op 4 wielen