- Opgedronken
- Opgedronken
- 1767
- 16 Dec 2011, 16:28
- Kay
- Wangan Warrior
- Leander
- 892
- 06 Dec 2011, 20:27
- Car: Mazda RX7 (FC3S)
- Opgedronken
- 1767
- Skippy
- Wangan Warrior
- Kay
- Wangan Warrior
- Opgedronken
- 1767
- Anu
- Wangan Warrior
- 6035
- 19 May 2009, 19:19
- Vincent_R
- Wangan Warrior
- Opgedronken
- 1767
- Mattijn
- 1216
- 01 Nov 2010, 19:35
- Opgedronken
- 1767
- jeffrey_200sx
- 523
- 08 Oct 2009, 14:20
- JayMeister
- 92
- 18 May 2011, 11:36
- Opgedronken
- 1767
- Eric
- 874
- 19 Dec 2010, 11:28
- Opgedronken
- 1767
Zo, ik heb een reserve bumper en achterpaneel opgehaald en ben van plan die een beetje om te bouwen.
De bumper wordt een stuk opgesneden ongeveer zo hoog als de uitsnede voor de uitlaat en het achterpaneel gaat gladgemaakt worden.
Ik twijfel over de plaats van de kentekenplaat, maar met een beugel aan het sleepoog met verlichting erboven verborgen achter de bumper lijkt me het meest voor de hand liggende.
De plaat onder in het midden is ook een optie.
Ik weet zelf nog niet welke plaats ik nu het mooiste vind staan, maar ik neig naar de plaat links.
Hieronder twee plaatjes bij gebrek aan photoshop in paint gemaakt
.

Wat vinden jullie?
Edit:
Het origineel,
De bumper wordt een stuk opgesneden ongeveer zo hoog als de uitsnede voor de uitlaat en het achterpaneel gaat gladgemaakt worden.
Ik twijfel over de plaats van de kentekenplaat, maar met een beugel aan het sleepoog met verlichting erboven verborgen achter de bumper lijkt me het meest voor de hand liggende.
De plaat onder in het midden is ook een optie.
Ik weet zelf nog niet welke plaats ik nu het mooiste vind staan, maar ik neig naar de plaat links.
Hieronder twee plaatjes bij gebrek aan photoshop in paint gemaakt

Wat vinden jullie?
Edit:
Het origineel,
Last edited by Opgedronken on 13 Apr 2012, 16:01, edited 1 time in total.
Tja ik houd niet zo van die hoekige gaten in de buitenkant van de wagen voor de kentekenplaat.
Aan de voorkant heb ik dit ook al opgelost, nu de achterkant nog
.
Aan de voorkant heb ik dit ook al opgelost, nu de achterkant nog
Die achterbumper is wel mooi zo maar die plaat dichtmaken is echt bloedlelijk.
Of je maakt em dicht en plakt dan je kentekenplaat erop
.
Of je maakt em dicht en plakt dan je kentekenplaat erop
1983 Toyota Carina TA60
die bumper uitgesneden ziet er goed uit, zeker als er dan wat meer van de uitlaat zichtbaar is.
De kentekenplaat dichtmaken daarentegen, staat me helemaal niet aan. op een of andere manier klopt dat nooit
De kentekenplaat dichtmaken daarentegen, staat me helemaal niet aan. op een of andere manier klopt dat nooit
Haha tja ik vind een gecleaned uiterlijk altijd wel wat hebben, ik heb ook al alle knipperlichtjes enzo weggewerkt.
Het originele design van de wagen is ook zonder kenteken geweest, dus eigenlijk maak je het weer hoe het hoort (niet dat dat er veel toe doet
).
Daarbij doet een normale Miata achterkant me een beetje aan Bert & Ernie denken...
Het originele design van de wagen is ook zonder kenteken geweest, dus eigenlijk maak je het weer hoe het hoort (niet dat dat er veel toe doet
Daarbij doet een normale Miata achterkant me een beetje aan Bert & Ernie denken...
Oh ja de bumper zelf ziet er wel goed, bijna alsof het origineel is. Maar de kenteken gat weg halen is meer iets voor een VW faggot.
Het klopt gewoon niet, het is zo naakt op de een of andere manier. Ik zag gisteren toevallig nog een getjoende mx5 rijden die het ook had, en dan ook nog met van die lelijke lampen, ik vond het helemaal niks.
1983 Toyota Carina TA60
Haha, toch ga ik het doen
. De zij en voorkant zijn ook al glad, dus de achterkant moet volgen.
Als het me echt niet bevalt zet ik zo de originele er weer op.
Zo hoort hetOpgedronken wrote:Haha, toch ga ik het doen. De zij en voorkant zijn ook al glad, dus de achterkant moet volgen.
Zelf vind ik het standaard ook mooier, maar dat is gewoon smaak
Bumper is gaver zo, en krijgt zo ook mooi plek voor bijvoorbeeld een diffuser of zo?
Skippy wrote:"The Wangan Warrior formerly known as Mr. Positive Camber."
Mijn mening is het zelfde als alle voorgaande berichten....
Kenteken plek wegwerken is niet zo mijn smaak, maar smaken verschillen gelukkig.
Maar die bumper vind ik wel erg netjes staan!
Kenteken plek wegwerken is niet zo mijn smaak, maar smaken verschillen gelukkig.
Maar die bumper vind ik wel erg netjes staan!
Interesse in een fotoshoot? Laat het maar weten!
Standaard ziet er zo vrolijk en schattig uit, met die grote neus tussen twee een beetje scheel kijkende ogen
.
Ik heb liever dat de plaat er zo'n beetje bij hangt alsof hij er eigenlijk niet echt bij hoort.
Een diffuser gaat er naar alle waarschijnlijkheid in komen, dat was ook een deel van de reden van de bumper op snijden.
Die diffuser komt dan wel achter een vlak gemaakte bodem, anders heb je er niet zo veel aan
.
Ik heb liever dat de plaat er zo'n beetje bij hangt alsof hij er eigenlijk niet echt bij hoort.
Een diffuser gaat er naar alle waarschijnlijkheid in komen, dat was ook een deel van de reden van de bumper op snijden.
Die diffuser komt dan wel achter een vlak gemaakte bodem, anders heb je er niet zo veel aan
Bumpercutout is tof, heb zelf ook mee geexperimenteerd op m'n oude bumper. Als je nog een bumper nodig hebt om mee te experimenteren mag je die van mij gratis hebben, zit nog wel wat ruimte om te versnijden!
Cleanen ben ik geen fan van, liever GV achterpaneel
Cleanen ben ik geen fan van, liever GV achterpaneel
'90 Mazda Bro-adster
Haha ja ik wil uiteindelijk er ook een beetje een GV style paneel van maken maar dan strak.
Oh en niet met die vrachtwagen lichten, ik vind zelf die van een Lotus Evora wel sjiek!
Hetgene wat me tegenhoudt is dat ik het dan voor het strakke het paneel met de auto strak moet plamuren.
Zo'n GV paneel is me een beetje té opgeplakt als die niet overloopt in de zijschermen
.
Oh en niet met die vrachtwagen lichten, ik vind zelf die van een Lotus Evora wel sjiek!
Hetgene wat me tegenhoudt is dat ik het dan voor het strakke het paneel met de auto strak moet plamuren.
Zo'n GV paneel is me een beetje té opgeplakt als die niet overloopt in de zijschermen
je hebt toch ook van die plexiglas panelen die je erin kan zeten? is het ookstrak maar kan jes kenteken plaat blijven zitten.
en dan gewoon tig x over je kentekenplaat rijden zodat je achter dat strakke paneel zo n verfrommelde plaat hebt zitten.
bumper cut out is ieder geval dik
verder gewoon je eigen ding doen, daar is dat autotje nog niet slechter van geworden
en dan gewoon tig x over je kentekenplaat rijden zodat je achter dat strakke paneel zo n verfrommelde plaat hebt zitten.
bumper cut out is ieder geval dik
verder gewoon je eigen ding doen, daar is dat autotje nog niet slechter van geworden
Ik vind het wel wat hebben dat gecleande, alle redenen die ik heb om het niet te doen heeft te maken met het hoge tjoenings gehalte en niet met estetisch waarde.
Zelf zou ik wel mn kenteken in het midden houden.
Ben benieuwd naar het eind resultaat.
Zelf zou ik wel mn kenteken in het midden houden.
Ben benieuwd naar het eind resultaat.
KINKI KAPPERS !@#%$!@ D0RID0RITEAM Y0!
Achja als dat "tuning" er goed uit zit boeit het me niet watvoor naamkaartje eraan hangt
.
Zo'n plexi paneel is trws illegaal, je plaat moet vrij zijn van obstakels aan de achterkant.
Nog ff ter inspiratie
:
Zo'n plexi paneel is trws illegaal, je plaat moet vrij zijn van obstakels aan de achterkant.
Nog ff ter inspiratie
Ik vind het wel sjiek als dat gat dicht is maar die nummerplaat moet wel ergens in het midden blijven hangen, kan die niet gewoon midden op de achterbumper dan?
Dan heb je geen verlichting. Hij moet dus of in een gat in de achterbumper of eronder.
Een gat wil ik dus niet, anders liet ik het gat wel in het achterpaneel zitten
.
Ik denk toch dat ik hem uiteindelijk links ga hangen, daar is het makkelijker om een houder te maken.
Een gat wil ik dus niet, anders liet ik het gat wel in het achterpaneel zitten
Ik denk toch dat ik hem uiteindelijk links ga hangen, daar is het makkelijker om een houder te maken.